Bormarketing és értékesítés: A tervezés jelentősége


Hogyan szólítsam meg a célközönségemet és növeljem az értékesítés volumenét? Kik egyáltalán a vásárlóim és hol érem el őket? Megfelel-e az arculatom a céljaim eléréséhez? Hogyan növeljem a termék piaci részesedését?
A marketing stratégiánk sosem lehet elég jó, a piac és a technológiák változásával mindig van mit fejleszteni. A Borkollégium és a Budapesti Gazdasági Egyetem oktatóinak közös képzése során a legfontosabb alapelvek mellett gyakorlati megoldásokat sajátítunk el.
 

   A képzés ajánlott

  • borászok számára kis-közepes pincészeteknél
  • munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
  • kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
  • a téma iránt érdeklődőknek
 

 Előadók

  • a marketing, illetve borszakmában 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
  • Dr. Totth Gedeon, főiskolai tanár, a BGE Marketing tanszékének, valamint Marketing szakának vezetője, a Magyar Marketing Szövetség Agrártagozatának elnöke, korábban az Agrár Marketing Centrum igazgatóhelyettese
  • Dr. Kopcsay László, egyetemi docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketing menedzsment szakirány vezetője, a Törley korábbi értékesítési vezetője
  • Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, a Nagy Bor Teszt szervezője, WSET felsőfok
  • Dr. Konkoly Mihály, DipWSET
  • Bálint László, lektor, a Borkollégium oktatója, nemzetközi borakadémikus (dipWSET)



Tematika

1. nap 

9.00 - 12.15:
Marketing szemlélet
  • marketing, piac, fogyasztó, igények
  • a marketingmunka folyamata
  • marketing stratégia és marketing mix (4P, 7P)
Borászat és marketing
  • a bormarketing speciális vetületei
  • közösségi bormarketing, marketing szintek
Szabályzási háttér
  • termelés
  • kereskedelem
  • kommunikáció
Előadó: Harsányi Dávid
 
13.15 - 16.30:
Piackutatás, piacismeret
  • információs források, szekunder információk
  • piackutatás menedzselése, megrendelése
  • italismeret, helyettesítő termékek
  • konkurenciaanalízis
  • fogyasztói magatartás, vásárlási szokások
Házi feladat kiadása
  • 1 oldalas anyag + 5 perces előadás összeállítása a lehetséges kutatási területekről, forrásokról, költségekről
Előadó: Totth Gedeon
 

2. nap

9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Marketingstratégia
  • helyzetelemzés (STEEP, Porter, SWOT)
  • célmeghatározás
  • marketingstratégia
  • szegmentálás, célcsoport választás
  • pozícionálás
Márkázás
  • küldetés, arculatépítés
  • márkaépítés, márkastratégia
  • márkanév, logó
  • közösségi márkák (pl. Egri Csillag)
Előadó: Totth Gedeon
 
13.15 - 16.30:
Termék- és árpolitika
  • termékvonal, termékéletgörbe
  • termékkínálat kialakítása
  • csomagolás
  • kiegészítő szolgáltatások, vendéglátás
  • árazás
Házi feladat
  • 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a lehetséges stratégiáról, valamint
  • 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a termék- és árpolitikáról
Előadó: Kopcsay László
 

3. nap

9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Értékesítés
  • értékesítési csatornák: nagyker, kisker, direkt értékesítés
  • export csatornák, közvetítők
  • borturizmus, vendéglátás
Előadó: Dr. Konkoly Mihály
 
13.15 - 16.30:
Kommunikáció
  • kommunikációs stratégia
  • kiemelt kommunikációs megoldások (internet, esemény)
  • további kommunikációs lehetőségek
  • üzleti kommunikáció
  • üzenet, kreatív anyagok
  • a tervezés folyamata, szereplői
Házi feladat
  • 5 oldalas átfogó anyag + 10 perces prezentáció összeállítása a kutatási lehetőségekről, stratégiáról, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáról
Előadó: Harsányi Dávid
 

4. nap

9.00 - 12.15:
Borszortiment kialakítása
  • a borválaszték kialakításának szempontjai (a fogyasztók, a borász, a tulajdonos szerepe)
  • a borkészítés meghatározó tényezői (terroir, fajta, művelésmód stb.)
  • a kóstolás szerepe a borkészítésben (pincekóstoló, szakmai kóstoló, fogyasztói kóstoló)
Előadó: Bálint László
 
13.15 - 16.30:
Házi feladat átbeszélése
Előadók: 
Totth Gedeon, Kopcsay László, Harsányi Dávid
 
A házi feladat sikeres teljesítése esetén oklevelet nyújtunk át.
 

Tananyag

  • az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika)
  • gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy marketingtervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben



Ajándék

Ez a kurzus ajándékba is adható. Vásárolja meg karácsonyra szeretteinek!

Ajándékba adom


Időpontok és tandíj

Teljes ár: 190.000 Ft (149.606 Ft + ÁFA)

Csoportos akció: minimum 3 főtől 10% kedvezmény a végösszegből. Diákkedvezmény: 25 éven aluliaknak, érvényes diákigazolvány bemutatásával 15% kedvezmény.



Közelgő kurzusok

Ízelítő kurzus - Intenzív
2019. szeptember 24. (18:00-20:00)
2.900 Ft Részletek
Borkollégium alapfok - Esti
2019. szeptember 25., október 2., 9., 16., 30., november 6. (17:30-21:30)
66.000 Ft helyett 57.000 Ft Részletek
WSET alapfok - WSET® Level 1 Award in Wines - Intenzív
2019. szeptember 28. (09:00-18:00)
65.000 Ft helyett 57.000 Ft Részletek
Haladó étel- és bor párosítások, borstílusok - Intenzív
2019. szeptember 28. (09:00-18:00)
38.000 Ft helyett 31.500 Ft Részletek
Borkollégium középfok - Esti
2019. október 3., 10., 17., 24., 31., november 7., 14., 21. (17:30-21:30)
108.000 Ft Részletek
Borkollégium Pezsgő Master - Intenzív
2019. október 4. (9:00-18:00)
50.000 Ft helyett 45.000 Ft Részletek
Borkollégium Pezsgő Master - Intenzív
2019. október 5. (9:00-18:00)
55.000 Ft helyett 50.000 Ft Részletek
Borkollégium Pezsgő Master - Intenzív
2019. október 6. (9:00-18:00)
60.000 Ft helyett 55.000 Ft Részletek
Ízelítő kurzus - Intenzív
2019. október 10. (18:00-20:00)
2.900 Ft Részletek
Fűszerek világa - Esti
2019. október 11., 18. (15:00-19:00)
29.900 Ft helyett 24.900 Ft Részletek
Borkollégium felsőfok - Esti
2019. október 15., 22., 29., november 5., 12., 19., 26., december 3., 10., 17. 2020. január 7., 14., 21., 28. (17:30-21:30)
195.000 Ft helyett 160.000 Ft Részletek
Alapozó sommelier tanfolyam - Intenzív
2019. október 18., 19. (09:00-18:00)
49.900 Ft helyett 39.900 Ft Részletek
Borkollégium alapfok - Intenzív
2019. október 18., 19., 20. (09:00-18:00)
66.000 Ft helyett 57.000 Ft Részletek
Bevezetés a borkóstolásba - Intenzív
2019. október 19. (09:00-18:00)
28.000 Ft helyett 24.000 Ft Részletek




Segítség, információ

Képzési rendszerünk felépítése

Miért érdemes a Borkollégiumot választani?

Mészáros Gabriella
Borkollégium
Winelovers terem
Az első boriskolaként a legnagyobb tapasztalattal rendelkezünk.
A kóstolt borok száma mellett azok minősége is egyedülállónak tekinthető.
Ha netán egy minta nem tűnik a legjobb példának, újabbak követik.
Kellemes környezetben, családias hangulatban nálunk könnyű a tanulás.
Oktatóink a legmagasabb színvonalat nyújtják.
Az egyetlen hazai iskolaként folyamatosan megújuló saját tankönyveket kínálunk hallgatóink számára – a kezdetektől fogva.
Itt mindenki kérdéseire van válasz, de ha tanáraink – nagyon ritkán – valamire nem tudnak azonnal felelni, azt is ki lehet mondani: holnapra utánanézek.
Nálunk kiemelt jelentőségű a tudásközpontú oktatás: az elérhető legjobb ismereteket kínáljuk hallgatóinknak.
Ajándék

Ajándékozzon Borkollégium kurzust szeretteinek, partnereinek.

Részletek és rendelés