Bormarketing és értékesítés tanfolyam


 A Borkollégium és a Budapesti Gazdasági Egyetem oktatóinak közös képzése.
 

 A képzés célja

  • alapvető marketingismeretek átadása, példák segítségével a gyakorlatban is alkalmazható megoldások bemutatása főként a borászatok – valamint igény szerint boros vendéglátóhelyek, kereskedések – marketingtevékenységének fejlesztése érdekében
  • a résztvevők – amennyiben elkészítik a házi feladatokat – a képzés végén oklevelet vehetnek át
 

   A képzés ajánlott

  • borászok számára kis-közepes pincészeteknél
  • munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
  • kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
  • a téma iránt érdeklődőknek
 

 Előadók

  • a marketing, illetve borszakmában 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
  • Dr. Mészáros Gabriella, címzetes egyetemi docens, az első nemzetközi borakadémikus Magyarországon, az 1991-ben alapított Borkollégium igazgatója, vezető oktatója, nemzetközi tanácsadó, borszakíró
  • Dr. Totth Gedeon, főiskolai tanár, a BGE Marketing tanszékének, valamint Marketing szakának vezetője, a Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozatának elnöke, a Hungarikum Bizottság Agrár- és Élelmiszergazdaság Szakbizottságának tagja
  • Dr. Kopcsay László, egyetemi docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketing menedzsment szakirány vezetője, a Törley korábbi értékesítési vezetője, a Magyar Borakadémia tagja
  • Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének munkatársa, a Marketingkommunikáció szakirány vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, a Nagy Bor Teszt szervezője, borbecsüs (WSET felsőfok)
 

 Tananyag

  • az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika)
  • gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban egy marketingtervet kell elkészíteniük a tematikához kapcsolódóan több lépésben
 

Képzési alkalmak

  • 4 pénteki nap kéthetente október közepe és december eleje között
  • naponta 4x90 perc (összesen tehát 32x45 perces tanóra a képzés, ami 8 modulra oszlik)
  • napi beosztás: 9.00-10.30, 10.45-12.15, ebédszünet, 13.15-14.45, 15.00-16.30
  • fentiek mellett hallgatónként 60 perc egyéni személyes konzultációs időt biztosítunk (javasolt az órák előtt, után, vagy az ebédszünetben igénybe venni előzetes egyeztetés alapján)



Tematika

1. nap 

9.00 - 12.15:
Marketing szemlélet
  • marketing, piac, fogyasztó, igények
  • a marketingmunka folyamata
  • marketing stratégia és marketing mix (4P, 7P)
Borászat és marketing
  • a bormarketing speciális vetületei
  • közösségi bormarketing, marketing szintek
Szabályzási háttér
  • termelés
  • kereskedelem
  • kommunikáció
Előadó: Harsányi Dávid
 
13.15 - 16.30:
Piackutatás, piacismeret
  • információs források, szekunder információk
  • piackutatás menedzselése, megrendelése
  • italismeret, helyettesítő termékek
  • konkurenciaanalízis
  • fogyasztói magatartás, vásárlási szokások
Házi feladat kiadása
  • 1 oldalas anyag + 5 perces előadás összeállítása a lehetséges kutatási területekről, forrásokról, költségekről
Előadó: Totth Gedeon
 

2. nap

9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Marketingstratégia
  • helyzetelemzés (STEEP, Porter, SWOT)
  • célmeghatározás
  • marketingstratégia
  • szegmentálás, célcsoport választás
  • pozícionálás
Márkázás
  • küldetés, arculatépítés
  • márkaépítés, márkastratégia
  • márkanév, logó
  • közösségi márkák (pl. Egri Csillag)
Előadó: Totth Gedeon
 
13.15 - 16.30:
Termék- és árpolitika
  • termékvonal, termékéletgörbe
  • termékkínálat kialakítása
  • csomagolás
  • kiegészítő szolgáltatások, vendéglátás
  • árazás
Házi feladat
  • 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a lehetséges stratégiáról, valamint
  • 1 oldalas anyag + 3 perces prezentáció összeállítása a termék- és árpolitikáról
Előadó: Kopcsay László
 

3. nap

9.00 - 12.15:
Házi feladat átbeszélése
Értékesítés
  • értékesítési csatornák: nagyker, kisker, direkt értékesítés
  • export csatornák, közvetítők
  • borturizmus, vendéglátás
Előadó: Kopcsay László
 
13.15 - 16.30:
Kommunikáció
  • kommunikációs stratégia
  • kiemelt kommunikációs megoldások (internet, esemény)
  • további kommunikációs lehetőségek
  • üzleti kommunikáció
  • üzenet, kreatív anyagok
  • a tervezés folyamata, szereplői
Házi feladat
  • 5 oldalas átfogó anyag + 10 perces prezentáció összeállítása a kutatási lehetőségekről, stratégiáról, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáról
Előadó: Harsányi Dávid
 

4. nap

9.00 - 12.15:
Borok értékelése és annak hatása a borpiacra
  • a bor, mint a kultúra része
  • borbírálat, borértékelés
  • a borvilág szereplői
  • borversenyek, díjak
Előadó: Mészáros Gabriella
 
13.15 - 16.30:
Házi feladat átbeszélése
Előadók: 
Totth Gedeon, Kopcsay László, Harsányi Dávid





Tandíj

Teljes ár: 140.000 Ft + ÁFA

Képzési rendszerünk felépítése

Miért érdemes a Borkollégiumot választani?

Mészáros Gabriella
Borkollégium
Winelovers terem
Az első boriskolaként a legnagyobb tapasztalattal rendelkezünk.
A kóstolt borok száma mellett azok minősége is egyedülállónak tekinthető.
Ha netán egy minta nem tűnik a legjobb példának, újabbak követik.
Kellemes környezetben, családias hangulatban nálunk könnyű a tanulás.
Oktatóink a legmagasabb színvonalat nyújtják.
Az egyetlen hazai iskolaként folyamatosan megújuló saját tankönyveket kínálunk hallgatóink számára – a kezdetektől fogva.
Itt mindenki kérdéseire van válasz, de ha tanáraink – nagyon ritkán – valamire nem tudnak azonnal felelni, azt is ki lehet mondani: holnapra utánanézek.
Nálunk kiemelt jelentőségű a tudásközpontú oktatás: az elérhető legjobb ismereteket kínáljuk hallgatóinknak.
Ajándék

Ajándékozzon Borkollégium kurzust szeretteinek, partnereinek.

Részletek és rendelés