Bormarketing és értékesítés: A borpiac meghatározó szereplői


A Borkollégium oktatóinak és a borpiac meghatározó szakembereinek közös képzése.
 

A képzés célja

  • a borpiaci szereplők tevékenységének és jelentőségének ismertetése, példák segítségével a gyakorlatban is alkalmazható megoldások bemutatása főként a borászatok – valamint igény szerint boros vendéglátóhelyek, kereskedések – marketingtevékenységének fejlesztése érdekében
  • a résztvevők – amennyiben elkészítik a házi feladatokat – a képzés végén oklevelet vehetnek át
 

A képzés ajánlott

  • borászok számára kis-közepes pincészeteknél
  • munkatársak számára nagyobb pincészeteknél
  • kereskedések, borfókuszú vendéglátóhelyek, bor témájú vállalkozások, állami szereplők munkatársainak
  • a téma iránt érdeklődőknek
 

Előadók

a borszakmában, illetve marketing és kereskedelem területén 20-40 éve tevékenykedő szakemberek
  • Dr. Mészáros Gabriella, címzetes egyetemi docens, az 1991-ben alapított Borkollégium igazgatója, vezető oktatója, nemzetközi tanácsadó, borszakíró, az első nemzetközi borakadémikus Magyarországon
  • Dr. Harsányi Dávid, főiskolai docens, a BGE Marketing tanszékének vezetője, a Borkollégium és a Winelovers állandó tanácsadója, a Nagy Bor Teszt szervezője, WSET felsőfok
  • Bálint László, lektor, a Borkollégium oktatója, DipWSET
  • Szik Mátyás, háromszoros (örökös) magyar sommelier bajnok, a Four Seasons Gresham Palota vezető sommelierje, WSET advanced
  • Dr. Konkoly Mihály, címzetes egyetemi docens, a Gróf Buttler borászat értékesítési igazgatója, nemzetközi borakadémikus
  • Ádám Boglárka, a Winelovers rendezvények főszervezője
  • Publicity Aim marketingügynökség, a Bock és a Lajvér pincészetek ügynökségének képviselője
 

Tananyag

  • az előadók által a képzésre kifejlesztett speciális ismeretanyag (ld. tematika)
  • gyakorlati feladat: a résztvevőknek egyénileg, vagy 2 fős csoportokban az értékesítéshez kötődő feladatokat kell elkészíteniük a tematika alapján
 

Képzési alkalmak

  • 4 pénteki nap kéthetente október közepe és december eleje, vagy február vége és április eleje között
  • napi beosztás: délelőtti modul (9.00-10.30, 10.45-12.15), ebédszünet, délutáni modul (13.15-14.45, 15.00-16.30)



Tematika

Az előadások sorrendje, az előadók személye változhat.
 
A piaci környezet jelentősége
  • a piac szereplői
  • a piac elemzésének lehetőségei (STEEP, Porter, SWOT)
Direkt értékesítés
  • online értékesítés
  • értékesítés a pincénél
Boros média
  • meghatározó boros orgánumok
  • megjelenési lehetőségek a médiában
Előadó: Harsányi Dávid
 
Export lehetőségek, az import jelentősége
  • a világ borpiaca
  • a hazai bor külföldi megjelenése
  • a legfontosabb külföldi piacok
  • az importborok hatása a hazai fogyasztásra
Előadó: Bálint László
 
Borok az étteremben
  • a borszortiment kialakításának szempontjai a vendéglátóhelyen
  • borbeszerzés
  • a borkínálás, a sommelier szerepe
Előadó: Szik Mátyás
 
Borkereskedelem, szakkereskedések
  • specializált kereskedések hazánkban, hálózatok és egyedi üzletek
  • a szakboltok stratégiája, a szortiment kialakítása
  • borbeszerzések, együttműködések
Előadó: Konkoly Mihály
 
Borkereskedelem: általános üzletek
  • általános bolti kereskedelem hazánkban, hálózatok és egyedi üzletek
  • a nagykereskedelem és kiskereskedelem szerepe
  • az üzlethálózatok jelentősége, stratégiája
  • borbeszerzések, együttműködések
 
Tanácsadók, ügynökségek
  • marketing, illetve kommunikációs szakemberek, ügynökségek szerepe
  • együttműködés az ügynökségekkel, tanácsadókkal
Előadó: Publicity Aim
 
Rendezvények
  • a rendezvények szerepe a borpiacon
  • meghatározó boros rendezvények
  • a megjelenés lehetőségei, kiemelt megjelenések
Előadó: Ádám Boglárka

A borszakértők szerepe
  • meghatározó borszakértői csoportok
  • a független borbírálat jelentősége
  • a borkóstolás, borbírálat folyamata
  • borversenyek, díjak, és ezek szerepe
Előadó: Mészáros Gabriella
 
Állami intézmények, forrásszerzés
  • meghatározó állami és közösségi szervezetek
  • szabályzási háttér (termelés, kereskedelem, kommunikáció)
  • pályázati és egyéb források
  • pályázatírás, megvalósítás
Előadó: Publicity Aim
 

30.000 Ft-ot elengedünk a végösszegből!

Amennyiben egyidejűleg jelentkezik a Bormarketing és értékesítés: A tervezés jelentősége és A borpiac meghatározó szereplői kurzusokra. 
jelentkezés oldalon válassza mindkettő tanfolyamot, a kedvezmény pedig automatikusan levonásra kerül a végösszegből.





Tandíj

Kedvezményes ár: 190.000 Ft (149.606 Ft + ÁFA), amennyiben a tanfolyam kezdete előtt 15 naptári nappal megtörténik a befizetés, illetve megérkezik az átutalás az iskola bankszámlájára.
Teljes ár: 215.000 Ft (169.291 Ft + ÁFA), amennyiben a tanfolyam kezdetétől 15 napon belül történik a befizetés.

Képzési rendszerünk felépítése

Miért érdemes a Borkollégiumot választani?

Mészáros Gabriella
Borkollégium
Winelovers terem
Az első boriskolaként a legnagyobb tapasztalattal rendelkezünk.
A kóstolt borok száma mellett azok minősége is egyedülállónak tekinthető.
Ha netán egy minta nem tűnik a legjobb példának, újabbak követik.
Kellemes környezetben, családias hangulatban nálunk könnyű a tanulás.
Oktatóink a legmagasabb színvonalat nyújtják.
Az egyetlen hazai iskolaként folyamatosan megújuló saját tankönyveket kínálunk hallgatóink számára – a kezdetektől fogva.
Itt mindenki kérdéseire van válasz, de ha tanáraink – nagyon ritkán – valamire nem tudnak azonnal felelni, azt is ki lehet mondani: holnapra utánanézek.
Nálunk kiemelt jelentőségű a tudásközpontú oktatás: az elérhető legjobb ismereteket kínáljuk hallgatóinknak.
Ajándék

Ajándékozzon Borkollégium kurzust szeretteinek, partnereinek.

Részletek és rendelés